Flika 18/4

Red upp till ridhuset idag för lite dressyrarbete. Vädret var hemskt, regnade som tusan och blåste gjorde det också så vi var i princip genomblöta när vi kom fram.
 
Trodde inte att själva ridarbetet skulle gå så bra då jag var lite irriterad och så redan innan (p.g.a. vädret och att jag hade lite brottom) och det brukar inte bli så bra då. Men det gick faktiskt ganska bra ändå! Red med musik, det är så härligt! Jag konsentrerar mig mindre på min irritation när jag rider till musik och det känns som att Flika blir mer sammarbetsvillig, om det är p.g.a. att jag är lugnare eller om hon faktiskt gillar musik vet jag inte ;) 
 
Hon var lite jobbig i början och var lite stretig o.s.v. (inte så konstigt kanske med tanke på att hon inte jobbats i ridhuset på en hel vecka). Vänster galoppen var lite jobbig först också. Red oavbrutet i galopp i kanske 10 minuter. Gjorde byten som faktiskt gick riktigt bra, hon sprang iväg lite när vi bytte till vänster, men höger var riktigt fint! :) Sen efter mycket galopparbete så släppte hon efter väldigt fint och blev mycket mer följsam. 
 
Travade av henne i lite högre tempo och lägre form, vilket hon tycker är det bästa på hela ridpasset ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0