Presentation-Klara

Jag är född 12 juni 1996 (16 år i skrivandets stund) och är en ganska glad person. Jag går just nu första året på estet-media programmet på Täby enskilda gymnasium och läser en massa roliga ämnen som jag trivs väldigt bra med. 
 
Mitt stora intresse, och anledningen till att jag först började blogga, är hästar och framför allt hoppning. Jag har alltid varit omgiven av hästar och har haft ett intresse för det så länge jag kan minnas. När jag var 6 år gammal började jag rida på en ridskola med shettlandsponnyer och har sedan dess aldrig slutat eller tagit "pauser". 
På bilden är det jag och min mormor och morfars gammla shettis Paulina, jag är kanske i 9 årsåldern på bilden
 
Den 15 augusti 2010 fick jag hem en D-ponny vid namn Magic som jag hade på foder i 9 månader, en mycket charmig och söt liten kille. Den 26 december samma år köpte vi min nuvarande ponny, Flika. Jag hade Magic och Flika parallelt i 6 månader innan Magic flyttade tillbaka till ridskolan, Roo Gård, där jag fortfarande tränar hoppning en gång i veckan och dressyr varannan vecka och också tävlar för.
Magic
 
Jag tycker mycket om alla sorters djur som inte har allt för många ben, 4 räcker gott och väl (har dock ingen spindel/insekts skräck precis, men jag tycker inte om dem som keldjur...). Utöver min ponny har jag också en Collie med det udda (och enligt alla som får reda på det väldigt roliga) namnet Honey Pie, hon kallas dock Honey till vardags. Jag har dessutom en orm, till mångas stora förskräckelse, vid namn Tempelton men han kallas Snorre till vardags (ja skratta så mycket ni vill, men det är sanningen) och han är en inte alls farlig eller läskig mjölksnok. 
 
Ett annat intresse som jag har är foto, jag fotar gärna människor, blommor, min hund eller min häst. Eller vad annat som finns tillgängligt. 
 
Anndra saker jag gärna gör är att titta på film, läsa böcker, skriva, äta godis och göra massa andra normala saker.
 
Det var en liten presentation om mig det, hoppas den inte var allt för tråkig att läsa ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0