Sollentuna 20/4-13

Så, nu komer lite uppdatering om hur helgens tävling gick (bättre sent än aldrig, right?).
 
Vi var där alldeles för tidigt, det var e clearround innan den klassen jag skulle hoppa och man vet ju ldrig riktigt hur lång tid det kan ta. Så vi kom dit vid 9 ungefär för att vara där i god tid, men det tog väldigt lång tid och nästa klass startade inte förens 12 (det var en timmes paus mellan också). Men Flika skötte sig bra och stod lika snällt som vanligt i transporten :)
 
div III laghoppning, ld stilbedömning:

Flika var ganska pigg efter så många timmar i transporten, taktade ganska mycket och så vidare. Framhoppningen gick inte sådär superbra, hon var ganska stressad och stack ganska ofta. Hon var dock helt okej mot hindrena.
 
Inne på banan gick det också lite sådär, hon var väldigt stark och lite jobbig att svänga. Fick 4 fel, kom lite tokigt och hon dippade ner bakbenen lite tidigt. Men ändå helt okej. Fick 52,5 i stil tror jag att det var.
 
De andra i laget red 0:a allihop och vi vann omgången :)
 
lc bed A:0/A:0:
I den här klassen red jag mest fram ute så att hon inte skulle stressa upp sig lika mycket. Hon var mycket lugnare och lydigare än innan första klassen. Framhoppningen gick också mycket bättre än första, hon var inte alls lika stressad och stack inte lika mycket.
 
På banan kändes hon också bättre än i första klassen, hon var inte lika stark och jag kunde rida i ett lite friskare tempo. Kom av lite stort ett par språng och kom lite fel på en oxer som vi rev. Men annars tycker jag att det kändes som en bra runda :) 
 
Vår statistik i år ser faktiskt väldigt bra ut, har fått en placering av något slag varje tävlingsdag än sålänge. Så det är 4 tävlingar, 10 klasser och 5 placeringar! :)
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Fin blogg :)

2013-04-23 @ 17:47:25
URL: http://dahlinda.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0