Halloj

Hejsan svejsan bloggen, nu har jag inte bloggat på ett litet tag och det är p.g.a. jag har jobbat på roo gårds ridläger denna vecka som varit och där är det ganska svajjigt med internet ;) Det har varigt rätt okej att jobba ändå, har fått hålla på med hästar, har haft bra arbetskompisaar och har hunnit pussa en massa på Magic också! Men nu är jag tillbaka igen och ska börja blogga bättre, promise!
 
Lite hästupdate då, Ikona blev uppkörd till Roo under veckan så att jag kunde ta en lektion för Cajsa. Mer om det i ett enskilt inlägg! Hon har också kommit på en mindre bra sak och det är att hon inte vill gå in i transporten. Mamma, mormor och morfar har försökt lasta henne två ggr medans jag jobbade och då gick hon inte in, eller gå upp på luckan heller för den delen. Men jag försökte iaf idag och efter utväntning, belöningar och allt så kom hon upp på luckan med alla ben så då slutade jag där (hon gick upp på luckan med fram säkert minst 5 ggr innan också). Om jag hade hållt på någon timme till hade hon säkert gått in, men jag skulle rida så det får bli att träna vidare imorgon igen. 
 
Men uppdate om dagens ridpass, film från ett annat och text om vår första träning kommer inom kort! :)
 
En bild på mig och Magic för sisådär 2 år sedan får pryda inlägget :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0