Ikona 26/8

Red till ridhuset i måndags, dressyrsadeln på. 
 
Hon kändes fin, kanske lite tröttare än hon va förra gången i ridhuset (då hon var superfin verkligen!). Det var inte så att jag behövde driva hela tiden eller så men jag kände att hon var lite mer obalanserad och något mer vinglig.
 
Övade vidare på skänkelvikningarna och det går bättre och bättre hela tiden! :)
 
Galoppen var lite jobbig först. I högergaloppen vill hon gärna tränga utåt och "klättra" på väggarna och när jag kickade till henne med ytterskänkeln och höll stadigt på yttertygeln så blev hon ganska sur och gjorde lite krumelurer, dock fick jag igenom min vilja efter ett tag och då gick det toppen :) Vänstergaloppen var också lite körig, men bättre än höger så det tog inte lika lång tid att fixa det.
 
Allt som allt ett bra ridpass, om än inte det bästa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0