Hoppträning Winx 29/11

I fredags fick jag hoppa en liten ponny vid namn Winx, egentligen är hon inte så liten utan en D-ponny men hon kändes liten för mig.
 
Det var första gången jag red ponny på nästan ett halvår så det kändes lite speciellt när man satt upp och hästen skrittade iväg med världens kortaste steg och när man behövde rida lätt ungefär tre gånger så ofta som vanligt ;) Men jag kom in i det ganska snabbt och då gick det riktigt bra :) 
 
Winx är en pigg liten häst som ofta blir ganska spänd, men hon kändes faktiskt avslappnad och fin i princip hela tiden! Hon hoppade fint och lyssnade bra, det enda som inte gick sådär super var en trippelbarr som jag var lite dum på och ville trycka av henne för tidigt på ett par gånger. Jag är så van vid hästar som hoppar av för tidigt om man kommer lite tokigt. Men efter ett par gånger så gick det bra :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0