Flika minifakta

♥ Jag har haft Flika i ganska exakt 2,5 år

 

♥ Vi köpte henne utan att provrida, hade bara sett en film

 

♥ Jag har ramlat av henne 2 gånger, en gång ute i skogen då jag blev avputtad av ett träd (xD) och en gång på en hoppträning då hon rev ordentligt och snubblade efter så att hon gick ner på frambenen

 

♥ Hon har aldrig stannat på ett hinder för att det är läskigt. Hon stannar bara om hon kommer helt fel eller om hon är helt oberedd

 

♥ Hon har aldrig bockat. Hon har kan kicka (extremt sällan dock), resa sig lite och sticka, men aldrig bocka, har inte hänt en enda gång

 

♥ Hon är den mest orädda häst jag någonsin har suttit på, hon tittar väldigt sällan på någonting, varken ute eller på ridbanan

 

♥ Hon är min första egna ponny, hade en foderponny innan men hade inte haft en egen innan

 

♥ Hon har ljusgråa fläckar som vissa årstider syns bättre än andra. Det syns speciellt bra när hon är rakad

 

♥ Jag har provat hur många olika bett som helst på henne, pelham, pessoa och kimblewick för att nämna några. Numera rider jag henne dock i prinip bara på tredelat, rakt och nova-bett

 

♥ Hon är förmodligen den svåraste hästen jag någonsin har ridit

 

 
 

 


Kommentarer
Postat av: Annika

Grymt fin ponny :)

2013-06-11 @ 14:49:05
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0