Hölö 9/6-13

Idag var det tävlingsdags igen. Åkte till Hölö, där vi inte har varit någon gång innan, och hoppade lc och debut i lb. Vi lyckades pricka in åskoväder med spöregn och allmänt mysigt väder idag. Fanns inte en kroppdel på varken mig eller hästen när vi åkte därifrån. Jaja, här är en liten utverdering iaf.
 
lc:
Den här klassen gick i en bedömning som jag inte vet vad den heter, men det är iaf så att även om man får fel i grunden så får man hoppa omhoppningen. 
 
Framhoppningen gick väldigt bra. Hon var ganska stark men hon gjorde inget dumt :)
 
Inne på banan var hon också ganska lugn. Hoppade första fasen felfritt. Hon var lite svårsvängd och det var ganska uppkört och djupt på vissa ställen, dessutom var banan väldigt trång och allt kom väldigt fort, men det fixade hon bra :) Rev första i omhoppningen, vet inte riktigt vad som hände där, men det var iaf inget dunderfel. Sen hoppade vi hela omhoppningen fram till sista bra. Till sista glömde jag vägen lite och när jag kom på den igen var det lite sent (som sagt, allt kom väldigt fort) så jag fick lägga en liten volt där. Det blev alltså 8 fel, men det räckte ändå till en 4:de placering :) 
 
Tyvärr fick vi ingen film på den här klassen eftersom det spöregnade.
 
lb (debut):
Till den här klassen hade iaf regnet avtagit lite så det var skönt, dock var ju allt redan blött men ändå. 
 
Framhoppningen gick återigen väldigt bra, jag startade sist så det var ganska lugnt där större delen av tiden :)
 
Inne på banan skötte sig Flika jättebra! Hon var hyfsat lugn och hon hoppade fint på de allra flesta hindren. Jag gjorde en liten felbedömning till 3:an och höll på och fipplade för mycket vilket ledde till att vi kom lite nära så det åkte en bom där. Sen fick vi med oss insprånget till kombinationen också. Där kom vi egentligen bra men jag tror att Flika blev lite förvånad över att det var ett till hinder där vilket ledde till att hon tappade koncentrationen på det första hindret lite. Men annars kändes det som en riktigt bra debut! :)
 

Kommentarer
Postat av: inger

toppen hur bra som helst

2013-06-10 @ 08:33:13
URL: http://klaratoll.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0