KM 1/6-13

Idag var det då dags för KM i både dressyr oh hoppning, här kommer en liten utverdering.
 
Dressyren (lb:1):
Flikas andra dressyrtävling någosin (eller iaf sedan jag fick henne och tror inte att hon är startad innan det heller faktiskt). Hon var riktigt duktig på framridningen, lugn och lyssnade bra. Sen när vi gick in på banan så blev hon jättespänd. Hon tyckte att allt såg väldigt konstigt ut, eller hon tittade inte precismen man märkte att hon tyckte att det inte var som det brukar och ska vara. Pogrammet i sig gick väldigt dåligt, hon var spänd som en fiolsträng rakt igenom vilket även påverkar min sits, mina händer o.s.v. Fick extremt dålig procent (tror det var 38, någonting) som jag dock håller med om. Men jag hade inte precis höga krav så jag bryr mig faktiskt inte så mycket om hur det gick där. Det är iaf en erfarenhet mer för både mig och Flika :)
 
 
Hoppningen (lc):
Framhoppningen gick lugnt till, bara någon liten knasgrej men absolut inget stort. 
 
Inne på banan blev hon lite piggare och ville gärna starta. Hoppade fint på 1:a och 2:a hindret, sen kom vi helknas på 3:an så tog med oss hela hindret (jag ville ta ett till galoppsprång men hon tyckte lite annorlunda så det blev någonstans i mitten). Sen gick 4, 5 fint. 6:an var grishindret vilket jag inte tror att hon har hoppat någongång och det kändes faktiskt som att hon kollade till och blev lite förvånad på det hindret, så vi kom lite nära där och rev den också. 7 gick hon av lite stort på, men det var okej ändå. 
 
Tråkigt med nedslag men känner mig ändå hyffsat nöjd. Tycker att hon hoppade bra om man tar bort de två hindren vi rev :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0