Flika 23/5

Red upp till ridhuset med för ett dressyrpass. Jobbade med samma sak som vi gjorde på träningen i tisdags, att man inte ska behöva känna att man behöver hålla i henne hela tiden för att hon inte ska sticka iväg, att hon inte ska hänga sig på bettet och att hon ska kunna gå i ett långsammare tempo. 
 
I skritten gick det väldigt bra redan från början, hon var relativt lätt i handen och gick i ett bra tempo utan att jag behövde hålla i hela tiden utan jag kunde lätta ofta. 
 
I traven har hon inte hittat balansen i det här kortare tempot ännu och därför blev det precis som i tisdags lite viftigt med huvudet och hon tyckte att det var lite jobbigt. Men efter ett tag började hon hitta balansen mer och kom ner lite mer med huvudet även om hon inte gick i någon stadig form. Men det kommer när hon lär sig att gå i det här tempot utan att jag håller upp henne hela tiden. 
 
Galoppen var superbra! Hon var väldigt lugn och gick i bra form hela tiden i båda galopperna :)
 
På slutet travade jag av henne med samma tanke, att hon inte ska bli hängande i handen och att hon ska hålla sin egen balans, men i ett lite bekvämare tempo och i lägre form. Hon var superfin och jobbade väldigt fint med bakbenen. Hon var dessutom väldigt mjuk i sidorna (något som vi brukar få jobba med ganska mycket).
 
Sammanfattning: Lite jobbig i mitten, men det lönade sig då hon var väldigt fin och reglerbar på slutet! :)
 
Imorgon blir det terränghoppning för första gången, får se hur det går ;)
 
Såhär fin kan min "pigga" ponny vara ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0