Flika 28/5 och 29/5

Red upp till ridhuset igår också. Hon var ganska jobbig redan från början och det kändes inte som att hon lyssnade varken framåt eller tillbaka. När jag ville få henna att korta upp sig gick hon inte fram för skänkeln sen. Dessutom var hon väldigt tung i handen.
 
När jag började trava kändes hon konstig i bakbenen, stel och skum. Men jag travade vidare ett tag och efter några varv kändes det inte längre. 
 
Hon var iaf jobbig hela ridpasset, stark som en oxe (har flertalet blåsor på händerna nu..) och bara allmänt jobbig. 
 
Tror nu i efterhand att hon hade en jäkla massa träningsverk. Mormor sa att hon hade sett stel ut i bak när hon tog ut henne idag så jag skrittade och travade lite hemma i en hage innan vi red ut. Då både kändes och såg hon normal ut redan från början. Så det var skönt att det inte var något konstigt. 
 
Red iaf ut idag som sagt. Red en väg som vi inte har ridit på ett bra tag då den inte går att rida på vintern och Flika blev glad när jag svängde åt ett oväntat håll ;) Hon va iaf snäll ute, hon fick gasa på lite idag eftersom det va dressyr två dagar i rad innan. Hon tackade inte precis nej till att få springa fort ;)
 
Orkade inte gå hem från sommarhagen så hoppade upp barbacka och red hem i grimma. Hon var supersnäll och lugn som en ko :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0