Flika dressyrträning 15/5

Red ju i grupp idag och det var ute på ängen. Träningen kan sammanfattas ungefär såhär: Fin i början, skit i mitten, fin på slutet. 
 
I början red vi fram självständigt i alla gångarter och då skötte hon sig över förväntan verkligen! Ställde inga jättekrav, men hon gick i den formen jag ville ha henne i och hon lyssnade.
 
I mitten red vi alla på en volt och gjorde saker som är lite över hennes nivå, iaf när det är i grupp och hon inte får saker och ting på sina villkor. Så där blev hon skitjobbig och ville inte lyssna på mig alls.
 
Sen travade jag av henne lite längre än alla andra för att hon skulle få coola ner sig lite (då var det också självständigt och alla var inte på samma volt) och efter ett litet tag då var hon superfin :)
 
Så jag är ganska missnöjd med träningen, men ändå nöjd över att hon kunde lugna ner sig relativt fort igen efter.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0