Flika hoppträning 24/5

I fredags var det hoppträning ute på ängen med terränghindrena. Jag har aldrig haft Flika där ute för förra året hade jag inte den kontrollen på henne som behövdes och förra veckan var det tävling dagen efter och jag visste ju inte hur hon skulle beté sig. Men igår körde vi och det gick över förväntan! :)
 
Framridningen var riktigt, riktigt bra! Red fram självständigt och hon var hur lugn och lydig som helst i traven och skritten och även högergaloppen. Vänstergaloppen var lite jobbigare med hon ar ändå ganska lugn.
 
När vi började hoppa blev hon lite piggare ;) Börjde med att hoppa banken nerför och jag trodde faktiskt att hon kanske skulle kolla till lite, (eftersom hon aldrig, eller iaf inte på 2.5 år, har hoppat terräng) men icke då hon var lika cool som vanligt och hoppade rakt ner utan vidare eftertanke. Nästa gång travade vi ner och Flika tyckte att det var underbart rolig. Sen hoppade vi banken upp och då haed hon verkligen kommit på hur roligt det här egentligen var, men hon var inte hysterisk eller så utan det gick att hålla i henne :) Hoppade även ett litet hinder av höbalar som vi skulle trava mot men Fika kände inte att trav var hennes gångart (som vanligt) så vi körde galopp ändå. 
 
Sedan hoppade vi en kulvert, hon kollade inte ett smack och var faktiskt ganska lugn mot det också. Sedan ett litet hus och en "soffa", samma sak där, kollade ingenting. Dessutom hoppade hon väldigt fint över "soffan". Hoppade sedan en kantig kulvert som också gick super. Sedan 4 hinder i rad, först 2 små och sedan en lite större ramp och efter det en liten häck eller vad man kan kalla det, gick också galant. Sedan an liten bana men banken uppför, (sen glömde jag vart jag skulle) kantig kulvert och sedan tre räcken/häckar i rad, vilket också gick toppen (förutom att jag glömde vägen då, men det spelar ingen roll).
 
Hon skötte sig som sagt mycket över förväntan, visst var hon pigg och glad, men inte helt galen. Dessutom hoppade hon väldigt fint :)
 
Liten film, det blir lite långt bort då det är filmat med mobilkameran, men bättre än inget :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0