Fördomar

Litet åsiktsinlägg incoming ;)
 
Jag tänkte ta upp samma ämne som många andra har tagit upp måga gånger förut, och det är fördomar och att bli dömd. Det finns så många saker som man kan ha fördomar om, utan att ens ha sett personen i verkligheten. 
 
Om man tar kläder som ett första exempel, vilket såklart är en väldigt vanlig grund för fördomar. Om jag säger att jag tycker om att klä mig i helsvart, vad tänker ni direkt om mig då? De allra flesta får någon sorts förutfattad mening och tänker sig personen på ett speciellt sätt som i verkligheten kanske inte alls stämmer.
 
Sen finns det en annan grund för fördomar som man inte pratar lika mycket om och det är musik. Jag pratar inte gärna om vad jag lyssnar på för musik just av den anledningen. När jag säger att jag lyssnar på emo så får folk en bild av mig som ofta inte stämmer. Samma sak om jag sägre att jag lyssnar på punk-rock. 
 
Jag lyssnar på Paramore, Joshua Radin, Ron Pope, Nirvana, Green Day, Nickleback, u2, The Offspring och 30 seconds to mars (och massa annat), jag har både svarta, blåa och orangea jeans och jag är blond och blåögd, försök att berätta vem jag är som person utifrån den informationen!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0