Hoppträning Pemmie 8/11

Hejsan, lite seg på uppdateringsfronten just nu, men nu kommer iaf film och utverdering från fredagens hoppträning :)
 
Jag fick hoppa Pemmie, den nyaste av roos hästar. 
 
Först travade vi över två bommar och ökade minskade, sen galopperade vi över och skulle hålla jämna galoppsprång. Galoppen var lite svår i början eftersom hon tyckte att det var bäst att springa fort, men efter ett tag så lugnade hon ner sig och skötte sig riktigt bra! Hon fick ett litet bockanfall (lite hennes grej) och jag var ganska nära på att tugga underlag där ett tag, men jag lyckades klänga mig fast ändå ;) 
 
Sen började vi med hoppningen och allt gick bra, hoppade som en liten gummiboll och tyckte att det var väldigt roligt. Hon hade nog dock föredragit en högre växel om hon fick bestämma helt själv... 
 
Fick ett stopp på murmattan, men ingen big deal, hon hoppade den fint gången efter så hon tog nog bara tillfället.
 
Mamma missade tyvärr att filma när vi hoppade en liten mini-bana och bom arbetet är inte så kul att titta på, men allt annat är med :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0