Ikona 6/11

Idag red jag upp till ridhuset och körde ett dressyrpass. I början var hon lite jobbig, hon ville inte riktigt lyssna, blev lite sprining och bet sig fast lite i bettet. Men efter ett tag så slappnade hon av bättre och började jobba ordentligt. 
 
Jobbade en del med skänkelvikningar, vilket går framåt för varje gång! Idag blev nästan alla lyckade :)
 
Hon var lite jobbig i galoppen först, hon blev lång och lite stark, men efter ett tag så kunde jag korta upp henne bättre. Jobbade vidare med det jag och Cajsa jobbade med förra veckan, vilket är att fatta galopp på rakt spår. Det går också framåt och jag känner att jag har fått in en ganska bra teknik för att få henne på rätt spår. Jag misslyckades ågra gånger, men majoriteten av gångerna gick väldigt fint :)
 
När jag skulle rida hem märkte jag att hon var blodig i munnen, men det verkar som att hon hade råkat bita sig i tungan för det fanns inga sår eller något i munnen. Så det var skönt iaf. Jag tror att det kan ha hänt någon gång när hon var lite strulig för jag tror att hon fick bettet över tungan någon gång då. Men imorgon sätter jag iaf på en nosrem så att bettet håller sig på plats och att det inte är lika lätt att lägga tungan över det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0