Hoppträning Evita 13/9

Igår fick jag hoppa en liten häst vid namn Evita, som jag faktiskt aldrig ridit förut tror jag men det gick bra.
 
Vi började med en väldigt lång och nogrann framridning som var lite jobbig i början, men efter ett tag gick det bättre :) 
 
Sen hoppade vi en studs som gick ganska bra, hon tvekade lite men hoppade. Sen drog hon väldigt mycket till höger men det blev bättre sen. 
 
Sen trevade vi över några bommar och fram till ett hinder med en murmatta, vilket också gick bra.
 
Sist hoppade vi en oxer med ett mini-hinder framför och sen ett galoppsprång fram till oxern med en vattenmatta under. Det gick också bra, stannade e gång när jag inte hade satt igång galoppen ordentligt så vi kom in helt utan energi. Men annars hoppade hon bra :)
 
Allt som allt var tycker jag alltså att det gick bra! Ganska jobbig i början, men fin efter det :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Mervi

Evita är rätt kul att rida, tycker jag. Förra terminen red jag henne rätt ofta på tisdagslektionerna och sista lektionen när vi red terrängbanan hade jag henne. Det var skoj!

2013-09-14 @ 20:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0