Ikona 18/9

I onsdags red jag upp till ridhuset igen och gjorde i princip samma saker som i tisdags men lite längre tid.
 
Efter vi trvade fram lite så jobbade vi först med igångsättningar och avbrott. I början var igångsättningarna lite sådär, hon "hoppar" igång ibland men hon slutade med det efter ett par gånger så det går framåt! Efter ett tag gick det riktigt bra, igångsättningarna var mjuka och hon var kvar i samma form. I avsaktningarna var hon också kvar i samma form och jag behövde bra räta upp mig och sätta mig lite tyngre i sadeln för att hon skulle lyssna :)
 
Efter det så övergick jag med att göra ökningar och minskningar i traven, vilket också gick bra. Hon tar lite tid på sig att sammla upp sig igen, men det går framåt hela tiden! Ökningarna blir också bättre och bättre, hon länger utan att bli springig.
 
Vänstergaloppen var jättefin, kunde öka och minska lite där också. Högergaloppen var lite jobbig till att börja med, jag ville att hon skulle gå felställd eftersom hon skjuter ut bogen väldigt mycket i det varvet. Hon ville inte riktigt samarbeta då eftersom det blev ganska jobbigt för henne, hon försökte sticka ut längs spåret och även gå åt fel håll på den öppna delen av volten. Men efetr ett par påminnelser om att jag hade ett spö i ytterhanden slutade hon med dom försöken. Mot slutet i galoppen var hon väldigt fin och jag kunde gå på en ganska liten volt :)
 
Efter det fick hon en väldigt bra trav så jag jobbade vidare lite med ökningar och minskningar vilket gick bra då med.
 
Efter det travade jag av henne i lägre form och lite högre tempo. Gjorde små volter och snirklade runt i lite random mönster. 
 
Hon skötte sig bra i princip hela passet :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0