Ikona 31/8

Eftersom det inte blev någon hoppning i fredags så red jag upp till ridhuset och skuttade lite där istället. 
 
Hon var pigg, inte så konstigt med tanke på att hon hade vilat 2 dagar innan, och hon kändes fin. 
 
När vi började hoppa så blev hon ännu piggare och tyckte att det var superkul! Värmde upp genom att travhoppa ett litet räcke, först stannade hon men det var bara för att vi kom lite tajt och hon var inte alls beredd på att vi skulle hoppa. Efter det tyckte hon att det var väldigt kul, avsprångspunkten blev inte alltid den bästa men det spelar ingen roll på så små hinder. Hoppade först ett hinder några gånger och sen hoppade jag två stycken på en linje vilket gick bra.
 
Efter det tog vi bort ett hinder och satta det andra mer på mitten så att det var lättare att gå på en volt och hoppa det. Hade lite problem med högersvängarna då hon skjuter ut bogen och trycker sig utåt mot spåret, med andra ord var det väldigt svårt att komma rakt på hindret vilket resulterade i en rivning och några konstiga avsprångspunkter. Men jag ställde henne utåt för att få in bogen på henne och då gick det mycket bättre! :)
 
Sist av allt la vi upp hindret till en oxer och så hoppade jag den ett par gånger vilket också gick väldigt bra! Fick perfekt avsprångspunkt och hon hoppade fint och tyckte det va kul! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0