Hoppträning 9/5

Hoppträningen igår (förrgår rättare sagt) gick bra. Vi va ute igen och det gick bra, mycket bättre än för ett par veckor sen (gick bra förra veckan också men har ingen film från det tyvärr). Hon hoppade bra på det mesta, några lite konstiga språng och nåt pet men det gör ju inget på träning ;) 
 
Det jag måte träna på är att släppa på högertygeln, sitter och håller lite för mycket i den omedvetet och hon blir lite störd ibland. Blev dock bättre när jag bytte spöhand på slutet!
 
Toppade dagen med att lasta pålle själv medans alla hjälpte till att fixa tävlingsbana, Ikona märkte ingen direkt skillnad utan stod där och kollade på mig när jag stängde luckan :) Från att behöva ställa in hästen i stallet och åka och hämta den nästa dag (efter 4 timmars försök att få på den, och sen 4 timmar till dagn efter) och vara minst tre personer till att på 10 min ha tagit av all utrustning, satt på alla transportgrejjer och häster står på släpet själv, det är ytveckling det också :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0